I. Cel główny: integracja uczniów kl IV.
II. Cele szczegółowe: a) edukacja przyrodnicza: - poznanie okolic Grudziądza i uwrażliwienie na piękno regionu, - pogłębianie wiedzy o życiu zwierząt,
b) edukacja polonistyczna: - utrwalenie pisowni wielkimi literami, - przypomnienie najbardziej znanych czworonożnych literackich bohaterów,
c) edukacja matematyczna: - kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań z wykorzystaniem rachunku pamięciowego, znaków rzymskich i porównywania różnicowego,
d) edukacja estetyczna (plastyczna ,muzyczna): - rozwijanie wrażliwości plastycznej i muzycznej,
e) edukacja historyczna: - utrwalenie pisowni wieków, - przypomnienie postaci św. Franciszka,
f) edukacja wychowania fizycznego: - wyrabianie sprawności fizycznej.
III. Cele wychowawcze: - nawiązanie i umocnienie więzi koleżeńskiej i grupowej, - kształtowanie zasad harmonijnego współżycia w zespole, życzliwości i uprzejmości, - upowszechnianie form aktywnego wypoczynku, - propagowanie zdrowego stylu życia poprzez wypoczynek na świeżym powietrzu, - uczenie dzieci „ludzkiego” stosunku do zwierząt z okazji „Światowego Dnia Zwierząt”.
IV. Formy pracy: zbiorowa, grupowa i indywidualna.
V. Metody: - problemowe: aktywizująca (gry, zabawa), dyskusja, - eksponująca (konkurs na wykonywanie ćwiczeń w grupach), - podające: pogadanka, opowiadanie,. - praktyczne: pokazy, ćwiczenia).
VI. Pomoce dydaktyczne: - karty pracy ucznia i zawodnika, - kostiumy zwierząt i św. Franciszka, - plakaty przedstawiające zwierzęta i rośliny, - snopki słomy, dzidy, tace, kubki, kule, worki, - czapki-daszki dla uczestników imprezy, - kolorowe chorągiewki i balony.
VII.. Przebieg zajęć:
I. Rozpoczęcie: - zbiórka uczniów klas IV 3.10.03 r. z wychowawcami o godz. 8.30 na boisku szkolnym, - przeprowadzenie pogadanki nt.: Zachowanie bezpieczeństwa w drodze i na miejscu przez wychowawców klas - przemarsz barwnym pochodem w kierunku Węgrowa.
II.Oficjalne otwarcie imprezy: - powitanie uczestników przez kierownika Ośrodka Schroniska dla Zwierząt, - przedstawienie uczestnikom celu i planowanego przebiegu zajęć, - pogadanka nt.: Bezpieczne i kulturalne zachowanie się na terenie ośrodka.
III. Część artystyczna: - scenka pt.: Spotkanie zwierząt ze swoim Patronem św. Franciszkiem, - piosenka pt.: „Czwarta klasa, to my”, - inscenizacja pt.: „Poznajmy się”.
IV. Zabawy integrujące pt.: „Być blisko przyrody”: 1. oprowadzenie uczniów przez kierownika po ośrodku i ścieżce przyrodniczej, 2. wypełnianie uczniowskich kart pracy, 3. gry i zabawy sprawnościowe: a) - rzuty do celu: lotką, kulą i dzidą, - zabawą z podkową, - ringo, b) - biegi w workach i z kubkiem wody, - bieg przez pole na dystans 30 m z ziemniakiem na łyżce, - przeciąganie liny itp. c) kiełbasa z grilla z bułką i herbatą, d) uczta ziemniaczana w obecności ziemniaczanego króla i królowej.
V. Uroczyste zakończenie: - podsumowanie konkursów, - wręczenie nagród i upominków, - przekazanie przez uczniów darów dla bezdomnych zwierząt, - podziękowanie wszystkim uczestnikom za udział we wspólnej zabawie i pożegnanie.
VI. Przejazd autokarem do Grudziądza SP - 21.
Opracowała: Ewa. Lubiszewska |